Yamaha YAM 275S főbb adatai:

20120808_Trogir_028Hossz: 2,72 m Száll. szem: 3+1 fő Max. motor telj.: 9,9 LE Terhelhetőség: 320 kg Tömeg: 49 kg Csomagolási méret: 95 x 43 x 30 cm

A csónakhoz jelenleg egy 5 Le-s Yamaha csónakmotor-t használunk. Nagyon jól eltalált konstrukció, mert igen csak keveset fogyaszt – 5 napig hajókáztunk egy tank (12 liter) benzinnel. Egy év állás után az első rántásra beindul. Ha nem indulna, biztos hogy bennünk van hiba, valamit elfelejtettünk! (Gyújtáskapcsoló, benzincsap, szivató, szuszogó vagy kifogyott a valamelyik tank)
Álatában a gázkart 50%-ig érdemes húzni, fölötte úgysem megy gyorsabban 🙂 különösen ha 3-an négyen ülnek a csónakban. Alapjáraton is elég jól lehet vele haladni! Ha egyedül megyek vele, akkor viszon képes átmenni siklásba, a sebességet még nem mértem, de partot figyelve szemlátomást gyorsan halad.

Eddigi turáink a kis csónakunkkal:
– Mosoni-Duna
– Tisza-tó
– Horvátország 2011
– Horvátország 2012

Yamaha F5-ös csónakmotor

yamahaf5szerkesztettA japán Yamaha a gumicsónakok és jet-skik gyártása mellett a csónakmotorokkal is kiemelten foglalkozik. A gyártó legutóbb 2011-ben újított az 5 lóerős, négyütemű csónakmotorján. Legfőbb fejlesztése, hogy fektetett állapotban a motor már nem csak egy bizonyos oldalán, hanem bármely oldalán szállítható, így nem kell attól tartanunk, hogy anyagi kárunk keletkezik. Az új Yamaha modell e korszerűsítése óriási előnyt jelent mind a gyártó, mind a felhasználók számára.

A csónakmotor átdolgozása során nagy hangsúlyt fektettek a külsőre is, így a Yamaha terméke egy teljesen új dizájnt kapott. Azt, hogy mennyire tetszetős az új megjelenés, mindenki döntse el magában. A szakemberek emellett csökkentették a csónakmotor zaj- és rezgésszintjét, így csendesebb és kényelmesebb lett a hajózás. A sorozat kapott egy új váltókart is, amely nagyobb az előző modellekhez képest, ezáltal megkönnyítették a motor váltását. A belső, motorikus tulajdonságokon is változtattak, például az új fordulatszám leszabályozóval, vagy a CDI gyújtásrendszerrel. Könnyű kezelhetőségének, alacsony üzemanyag-fogyasztásának, csendes működésének és nem utolsósorban megkönnyített szállításának köszönhetően a horgászok között igen népszerűvé vált a Yamaha F5 csónakmotor.

Videók a csónakról

Az első próbautunk…

Kirándulás a Tisza-tavon

Első tengeri útunk Zadartól délre

Horvátország 2011 – Filip Jakov

Horvátország 2011 – Filip Jakov

Horvátország 2012 – Trogir